Hoe lang duurt het voordat een verkoudheid voorbij gaat?

Hallo,

Ik ben er achter gekomen dat mijn verkoudheid zeer waarschijnlijk door de rhino virus komt.
Dit heb ik opgelopen toen ik in het buitenland langdurig
werd bloot gesteld aan diverse airco installaties.
(hotels, winkels en restaurants).

Nu ben ik weer in Nederland. Hoe lang zal het duren
voordat de verkoudheid over is?

En hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Kimath
12 jaar geleden
Verkoudheid is altijd door een rhinovirus (soms coronavirus).
Die had je ook hier op kunnen lopen, niks raars aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom naar de dokter gaan als je internet hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom naar de dokter gaan als je internet hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar bestaat een geniaal plaatje over van fokke en sukke

Het beste antwoord

Een verkoudheid duurt meestal 5 tot 7 dagen.
Het rhinovirus is naast het coronavirus hetgeen dat een verkoudheid veroorzaakt.
Dit had je dus ook in Nederland kunnen oplopen.

Het is niet te voorkomen dat je het weer krijgt. De virussen die verkoudheid veroorzaken muteren heel snel.
Je bent na je ziekte immuun voor die variant, maar je kunt zo een andere variant oplopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe is verkoudheid te voorkomen
Het is onmogelijk om verkoudheid te voorkomen. Het risico op besmetting kunt u beperken door goede hygiënische maatregelen. Gebruik papieren zakdoekjes en gooi ze na één keer gebruiken weg, houd uw hand voor de mond bij hoesten en niezen en was de handen regelmatig. Een goede lichamelijke weerstand en een goede conditie kunnen de klachten verminderen. Een goede weerstand bouwt u op met gevarieerde voeding, voldoende nachtrust en een regelmatig leven.

Bij verkoudheid in de directe omgeving, kunt u proberen zoveel mogelijk uit de buurt te blijven van degene die verkouden is.

Wat kunt u er zelf aan doen
Zorg voor een goede nachtrust, een goede luchtvochtigheid en ventilatie in de leefomgeving en drink voldoende.

Toegevoegd na 4 minuten:
Tips tegen verkoudheid:
- regelmatige lichaamsbeweging (ondersteunt de stofwisseling en je afweersysteem)
- voldoende slaap
- voorkom onnodige stress
- evenwichtige voeding (voldoende vitamines en mineralen)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn meer dan 200 rhinovirussen, iedere keer dat je met eentje besmet wordt en dus weer eens verkouden bent wordt je immuun voor dat ene virus, als je alle virussen hebt gehad wordt je niet meer verkouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Tegen die tijd is 1 of meerdere van die 200 alweer gemiteerd en kun je weet ziek worden, hoera!
Extra Zink slikken. Dit helpt het genezingsproces te versnellen. Stond toevallig laatst ook op NU.nl

http://www.nu.nl/gezondheid/2575396/zink-verkort-verkoudheid.html
Bronnen: