Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op scooter.startpagina.nl

starten in de kou met de bella 50

reinier
11 Okt, 2007 10:34

Hallo

Is er al iemand die ervaringen heeft met het starten van de bella 50 nu het kouder en vochtiger begint te worden. De mijne wil namelijk wat moeilijker starten nu. Bijvoorbeeld gisterenavond rond half twaalf duurde het even voor het lukte. Weet iemand of dit soort scooter een choke heeft (handmatig of automatisch of helemaal geen) en of er een mogelijkheid is om 'm beter te laten starten met het koude weer…vrees namelijk nu een beetje voor de winter…

Reinier

aar
11 Okt, 2007 12:40

Er zit een automatische choke op. Als de bougie in orde is en je carb en luchtfilter schoon zijn kun je volgens mij verder niet veel doen. Dat wordt kicken deze winter!

cees
11 Okt, 2007 13:39

Je zou eens kunnen proberen om je bougie er uit te halen en te kyken welk soort er in zit. Als het een warmtegraad 7 is zou je hem kunnen vervangen door een 8.(byf ngk of ander merk) en of de afstand tussen de elektrodes wel goed staat afgesteld. Meestal 6 of 7.Als je er zelf niet uitkomt ga dan even naar een handelaar of je dealer. Voor hen is het werk van 5 minuten.

bianca
30 Okt, 2007 22:44

hallo,

grotere sproeier erin , en voila , de winter kom je moeiteloos door.

reinier
31 Okt, 2007 09:23

hoi Bianca

Had jij ook startproblemen met de kou? Welke sproeier heb jij er in gedaan?

Bedankt voor je reactie!

Gr Reinier

bianca
02 Nov, 2007 18:54

hallo reinier ,

wij importeren zelf verschillende typen 4 takt scooters , en bij sommige typen doen wij een 80 sproeier erin , dit gewoon omdat hij dan beter loopt en start , met name met de kou ,

Soms ook een 80 sproeier in combi met een andere naald .

Hij krijgt dan gewoon iets meer benzine , en start dan makkelijker , en het benzine verbruik meer , is minimaal.

Zelf rijd ik een huatian met een 80 sproeier , en ook rijd ik een bella 50 25 cc met een iets grotere sproeier , die laaste is zo zuinig afgesteld dat ik een probleem kreeg met het starten , even een andere sproeier erin , en viola probleem opgelost

reinier
02 Nov, 2007 19:42

Bedankt voor je reactie. Ik heb echter ook het idee dat mijn automatische choke niet of nauwelijks werkt. Ik heb tot nu toe pas drie maal een verhoogd toerental gehad bij het starten, drie keer startte hij dus ook goed. De keren dat hij slecht start, heb ik ook geen verhoogd toerental. Nou ligt dat verhoogd toerental, voor zover ik weet, aan de anders samengestelde verhouding lucht-brandstof, wat door de choke veroorzaakt wordt.

Maar de sproeier ga ik zeker doen!

Gr Reinier

HakobDongian
28 Jan, 2008 15:31

Reinier,

Denk er aan dat een CV carburateur iedere keer als je aan het gas draait benzine inspuit, als je dit een aantal keren achter elkaar doet met koud weer verzuipt hij al voordat je start, 1 keer gasgeven en dan starten zonder extra gas te geven is de beste methode.

Bij koud weer geeft de accu ook iets minder kracht, het kan dus best voorkomen dat in koud weer rond het vriespunt de startmotor al zoveel stroom trekt dat er weinig tot niets overblijft voor de bobine, dus een te zwakke vonk en dus ook startproblemen, met de kickstarter heb je dat niet, dus af en toe met de kickstarter doet wonderen, zorg er ook voor dat de accu goed vol is en blijft, laad hem af en toe bij met een druppellader, dat voorkomt ook dat de accu snel kapot gaat.

Controleer ook de bougiekabel, de standaard bougiekabel is heel erg stug en bij koud weer kan deze zomaar breken.

Ook de afstelling van de kleppen en carburateur zijn van groot belang, als alles goed staat en hij start nog slecht of niet kan je inderdaad een maat grotere spoeier monteren.

Hakob.